Tuesday, September 7, 2010

Duit Raya Ikhlaskan Sebagai Sedekah

Aura raya dah mula menyelubungi. Time raya those yg bekerja mmg kene allocate budget untuk duit raya. Berapa budget duit raya korang? So awal2 lagi dah kene allocate, kalau tak susah jugak xde duit raya nak kasi. Since semua org bagi takkan laa kita tak bagi.




Budget duit raya banyak allocate utk kasi parent, isteri anak, adik, anak buah. Kalau utk anak sepupu, sepupu yg masih kecik dan kanak2 dtg beraya tak banyak mana pun.

Apa yg matjoe nak sampaikan kat sini juga peringatan agar meniatkan pemberian duit raya sebagai sedekah. InsyaAllah dpt buat INVESTING akhirat. Memang kedengaran keluhan berkaitan banyaknya duit nak pakai untuk raya. Apapun moga kita beroleh pahala daripada sedekah ini

Klik LIKE kalau suka Entry Ni

8 comments:

  1. Yes.Setuju.Pemberian itu sedekah.Tambah2 lagi waktu bulan yang mulia

    ReplyDelete
  2. Niatkan sedekah agar menjadi saham akhirat :)

    ReplyDelete
  3. semoga bertambah rezeki... dengan bagi duit raya... cantik sampul surat tuh... upin-ipin.. budak2 suka...

    ReplyDelete
  4. comel la sampul duit raya tu...err..lagi comel kalau dpt sampul tu dgn duit raya skali..hehe :D

    ReplyDelete
  5. Yeah mat joe.. sedekah biar ikhlas... bukan kerana nak menunjuk byk kasi duit raya kan :P



    New Entry ProfHariz
    Awas! Kepada Pengguna Facebook.. Must Read!

    ReplyDelete
  6. puuhhh lega hari nie KPF bayar baki bonuss 4%.... boleh la raya nanti bagi duit raya lebih sket kat anak2 buah dan anak2 jiran tetangga.... cam mana pun anak #1 aku yg 5tahun akan dapat duit raya RM100 sebab tahun nie hanya tinggal puasa 2 hari.... dulu2 masa aku umur 7tahun mak aku bagi RM5 jer masa aku mula2 blajar puasa... masa tu aku rasa RM5 tu besar sangat2.... Tu la beza nilai duit raya zaman dulu2 dan zaman skrang nie.....
    :-aLCapone-

    ReplyDelete
  7. kalau duit raya utk isteri, parents & anak2 dapat diberi pada ramadan, sahamnya berganda2 berbanding syawal. kami suami isteri baru mulakan tahun lepas, selepas dengar nasihat seorang sahabat kerana ada benarnya

    ReplyDelete
  8. aslkm, slmt berhari raya..saya pengikut senyap matjoe :p

    cuma nak share sesuatu, jgn niatkan duit raya sebagai ZAKAT sudahla..
    sbb ada kawan2/mkck2 sy yg berniatkan duit raya yg diberi pada budak2 yg datang rumah sbg ZAKAT pendapatan diorang..

    slm beraya!

    ReplyDelete

Link Within

Related Posts with Thumbnails